ویپ (voip)، روبیکو، روبینا پردازش اکسین

VOIP

 

VOIP (ویپ) یا همان انتقال صوت بر بستر IP یکی از محبوب ترین سرویس های روز دنیا به شما می رود. از سال های دور تماس تلفنی به عنوان یکی از سرویس های بدون جایگزین مورد استفاده سازمان ها بوده است. این سرویس پرکاربرد تا کنون جایگاه خود را حفظ نموده است.

معمولا سازمان ها، مرکزی به نام مخابرات داخلی را برای مدیریت ارتباطات تلفنی خود ایجاد می کردند. به نحوی که تمامی تماس های داخلی توسط این مرکز مدیریت و راهبری می شد.

در حال حاضر دلایل بسیاری، باعث افزایش پیچیدگی مدیریت این سرویس حیاتی شده است. این دلایل نه تنها مدیریت را مشکل نموده، بلکه صرف هزینه های بسیاری را نیز موجب شده است. با توجه به این دلایل سازمان ها مجاب به استفاده سرویس انتقال صوت بر بستر IP شدند. در زیر به بخشی از این دلایل اشاره خواهد شد.

  • بزرگ شدن سازمان ها و عدم تمرکز آن ها در یک محل فیزیکی
  • رواج دور کاری در سازمان ها (Teleworking)
  • ایجاد نیاز ارتباطات تصویری (Video Conferencing)
  • هزینه های ایجاد زیرساخت مخابراتی
  • و …

استفاده از تکنولوژی ویپ برای سازمان ها مزایای بسیاری را به دنبال دارد. از این جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

مزایای استفاده از ویپ برای سازمان ها

 

  • عدم نیاز به بستر سازی جدید برای ارتباطات تلفنی و امکان استفاده از بستر موجود شبکه در سازمان ها ( این مورد می تواند به شدت در هزینه بستر سازی در سازمان صرفه جویی نماید )
  • امکان عیب یابی پیشرفته  و مانیتورینگ شبکه در مقابل عیب یابی بسیار ضعیف در تلفن های سنتی
  • قابلیت گسترش پذیری بسیار بالا و در بسیاری موارد حتی بدون نیاز به اضافه کردن سخت افزار اضافه
  • قابلیت انتقال صوت، تصویر، فکس، استریم و… در همان بستر سخت افزاری و نرم افزاری
  • صرفه جویی چشم گیر در هزینه مکالمات برای سازمان های دارای شعب و به خصوص سازمان های دارای دورکاری
  • امکان انتقال تماس بر روی تلفن همراه کارمندان و مدیران
  • امکان استفاده از سرویس های پاسخگویی خودکار بسیار پیشرفته
  • امکان پیاده سازی سیستم های پیشرفته خدماتی و اپراتوری نظیر سایت های تعمیرات و یا اطلاعات تلفنی
  • و …

 

 

voip
ویپ سازمانی (VOIP)، روبیکو، روبینا پردازش اکسین

مزایای ویپ نسبت به سانترال های سنتی:

 

 

گفته می شود در صورتی که یک سازمان از سانترال استفاده کند بسیار سخت می تواند به VOIP مهاجرت کند. در پاسخ به این مساله باید از دو جنبه این موضوع را بررسی نمود. شاید بتوان بزرگترین دغدغه مهاجرت از سانترال به ویپ را در هزینه ی جایگزینی تلفن های سنتی با تلفن های تحت شبکه IP-Phone ها دانست. البته نمی توان نیاز به نیروی فنی متخصص در زمینه VOIP  را نیز نادیده گرفت. به جز این موارد اساسا مقایسه این دو تکنولوژی جایگاهی ندارد. در بسیاری موارد که در بالا به عنوان مزایای ویپ مطرح گردیده، سیستم های سانترال ضعف ذاتی دارند.در نتیجه امکان ارائه این امکانات را نخواهند داشت.

یقینا سازمان ها هیچ راهی جز استفاده از ویپ نخواهند داشت. تنها مورد قابل بحث، زمان مهاجرت به این تکنولوژی می باشد. فارغ از اینکه از کدام بستر نرم افزار VOIP استفاده شود ( سیسکو، استریکس، الستیکس، ایزابل و … )  که در یک مقاله تخصصی قابل بحث است، سازمان ها برای در اختیار داشتن کیفیت بالا در سرویس دهی و مقرون به صرفه بودن ارتباطات باید در برنامه های کوتاه مدت خود مهاجرت به VOIP را مد نظر قرار دهند.

یادآور می شویم، بسیاری سازمان های کشور با توجه به این موارد، مهاجرت به ویپ را آغاز نموده اند. البته سازمان هایی نیز در سطح کشور وجود دارند که کاملا از آن بهره مند شده اند.

 

فعالیت روبیکو در زمینه VOIP

شرکت روبینا پردازش اکسین ( روبیکو ). به عنوان یک شرکت فوق تخصص در زمینه ی بستر سازی نرم افزاری و سخت افزاری شبکه و امنیت، در دپارتمان ویپ خود آماده ارائه مشاوره تخصصی و پیاده سازی سیستم های صوت و تصویر بر بستر شبکه به سازمان های متوسط و بزرگ می باشد. روبیکو به شما اطمینان خواهد داد این مهاجرت کاملا مدیریت شده انجام وهیچگونه نقص سرویس دهی را موجب نمی شود.